آموزش بازاریابی در اینستاگرام(۰ تا ۹۹ بازاریابی اینستا)

 

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

آموزش اینستاگرام مارکتینگ زمانی به ۱۰۰ درصد میرسد که شما آنرا عملی کنید!!!

 

جالبه بدونین اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیارد کاربر فعال رسید و این معنی رو میده که اینستاگرام به معدن طلای مشتری نهفته تبدیل شده

 

دیگه اکثر صاحبان کسب و کار قدر این افزار بازاریابی رو میدونن و خیلی ها این سوال رو دارن که چگونه در اینستاگرام بازاریابی نماییم ؟

 

بدون شک اکثرا امروزه همه ربات های اینستاگرامی رو معرفی میکنند و بهتون میگن که بازاریابی با ربات ها میتونه موفق آمیز باشه

 

من چندین سال تو این گستره کار و جنبش داشتم با ادمین های کامیاب زیادی م کردم و بالای ۱۰ پیج اینستاگرام رو مدیریت کردم و همه ی تدبیر هارو تست کردم ، همشون !

 

آنچه در این تعلیم یاد میگیرید کاملا آزمایش شده و کامیاب بوده !

 

در این تعلیم در باره ربات های اینستاگرام (فالو آنفالو) گفتگو نمیکنیم بدلیل اینکه همگی ربات های موجود در ایران درست طراحی نشده اند به همین دلیل باعث شادوبنمیشوند .

 

از سمتی هم ربات ها خطاهای جبران ناپذیری رو به به اتفاق دارند ، مثلا ذیل یک پست که چند تن در یک برخورد فوت کردن و هشتگ #زندگی هست ربات کامنت میذاره خیلی عالی بود!

 

شاید بگید میشه هشتگ های پیوسته انتخاب کرد و سرعت رو طوری تنظیم کرد که از شادو شدن بازداری کرد

 

ولی باید بگم که به هیچ عنوان نمیشه ربات هارو طوری تنظیم کرد که اشتباه نکنند (احتمالش خیلی زیاده فردی که پست رو میذاره و هشتگ برگزیدن میکنه هشتگ غیرمرتبطی بذاره.

 

و دوما باید بگم که حساسیت اینستاگرام هر روز و هر روز به ربات ها داره اغلب و اغلب میشه

 

(چند سنه پیش میتونستیم به راحتی روی سرعت ۳۰ فالوور تنظیم کرد ولی امروزه خیلی زیر تر هست و در صورت پیوسته آی پی بلاک میشود و باید آی پی عوض کنید)

 

و اینستاگرام با هیچکدوم از ربات های ایرانی بصورت رسمی مشارکت ندارند! یک سری افزار ها و ربات ها که با اینستاگرام همکاری دارند خرج های بالایی دارند

 

که ارزشش رو ندارند .

 

از کل مهمتر در بازاریابی در اینستاگرام از اکسپلور

قدرتی که تقسیم اکسپلور و سرچ به شما میده (زمانی که محتوای با کیفیت صحیح کنید) هزاران برابر از ربات ها موفق تر و هدفمند تر خواهد بود و این فالوور ها برای شما پولساز هستند !

 

یکبار یکتا از پست هایی که منتشر کردم وارد اکسپلور شد و بالای ۱۰۰ فالوور بسیار عالی به پیجم اضافه شد

 

خیلی واضحه هست که شبکه اجتماعی اینستاگرام بر پایه ی متحوا (عکس و تصویر ) هست و بی گمان اولین موضوعی که زیاد اهمیت دارد داشتن محتوای عالی هست و این کتاب به شما کمک میکند به کمک شیوه هایی که گفته میشود محتواهای مناسبی رو درست کنید

 

و افزایش داشته باشین در ضمن بتونین با فالوور های خویش رابطه ی بهتری برپا (همانطور در بخش بازاریابی جاذبه ای گفتیم یه بخشی از بازاریابی پیشروی کردن رابطه بهتر با مخاطبان خود هست تا آنها تبلیغ کننده ما شوند)

 

پس حتی با ربات هم بدون محتوای خوب نمیتونید ی داشته باشین و صرفا شمار فالوور های شما بالا میرود.

 

در صورتی که محتوای ارزشمندی داشته باشین به کارگیری ربات زیاد به کسب و کار شما ضربه میزنه ! چراکه شادوبن میشید و بخش بزرگواری از بازار رو به راحتی از دست میدین.

 

باید بگم که من چند سنه پیش کارم تبلیغات (مخصوصا شبکه های اجتماعی) بوده و همه ی شیوه های ممکن رو بهره‌گیری کردم ! هر نوع فالووری !!! ولی هیچکدوم جوابی رو که از بازاریابی بدون ربات داشتم نگرفتم.

 

چگونه پست ها در بخش اکسپلور اینستاگرام میروند!

 

(2 اشتباه کبیر در بازاریابی اینستاگرام)

 

امروزه استفاده از ربات های اینستاگرام فراگیر شده و حتی خیلی ها برای پیج های خود فالوور حاضر جاسازی میکنند

 

این 2 راهکار برای پیج شما مشکلاتی رو به همراه دارد :

 

· شادوبن

 

· کاهش نرخ تعامل

 

در مرحله اول در باره شادوبن گفتگو میکنیم

 

شادوبن (shadowban) اینستاگرام

شادوبن در اینستاگرام برای بازدارندگی از انتشار محتوایی که قوانین اینستاگرام رو به بازی گرفته.در تقسیم اکسپلور(سرچ اینستاگرام) پست های شما منتشر نمیشود،پست هایی شمارو در تقسیم موفقیت در بازاریابی اینستاگرام هشتگ هایی که ازشون استفاده کردین نشون دیتا نمیشه

البته توجه کنید که الگوریتم های جدید اینستاگرام باعث شده که engagement(نرخ تعامل کاربران:لایک،کامنت) تا ۵۰ درصد تفریق پیدا کند

حالا اینکه در حالت شادوبن هستین یا در الگوریتم های اینستا موفق نبودین ببینین کدوم از موارد زیر رو انجام میدین.

 

۱) یا به کارگیری ربات های افزایش لایک و کامنت (افزایش نرخ تعامل جعلی)

میدونستین حداقل ۴۰ درصد از نظرات در پیج های بیزنسی جعلی هست ؟!

در واقع اینستاگرام علاقه ندارد شما نرخ تعامل خود را جعلی بالا ببرید و زمانی که در مدت سررسید کوتاهی لایک یا کامنت پست های شما افزایش پیدا میکنه مایه میشه اینستاگرام شمارو در حالت شادوبن پیمان بده

 

۲)استفاده از ربات ها و ابزار ها برای ارسال پست اتوماتیک:

در واقع اینستاگرام به تعقیب محتوا با کیفیت هست برای همین پارامتر هایی مانند engagement(نرخ تعامل) و impression(بازدید کلی پست ها) تعریف کرده

در نتیجه استفاده کردن از ابزارها برای ارسال پست اتوماتیک بدون شک مایه پیمان اخذ شما در حالت شادوبن میشود

اما به کارگیری ابزار iconosquare هیچ مشکلی برای شما نداره

 

۳)استفاده بیش از اندازه از هشتگ:

یکی دیگه از اشتباهاتی که خیلی از عزیزان،غیرعمد انجام میدن استفاده از هشتگ های کم و بیش به هم و تعداد بالا هست که باعث شادوبن میشود.

 

تعداد هشتگ ها در پست های اینستاگرامی بر میزان لایک کارساز است.

پست با ۷ هشتگ بطور میانه بیشترین لایک را بهمراه آورده و از ۷ هشتگ بیشتر، پست بگونه ای اسپم(زیر پا گذاشتن قوانین اینستا) محسوب میگردد

 

۴)استفاده از هشتگ هایی که از شغل افتاده یا ممنوع شده اند:

در کل از هشتگ گذاری برای تقسیم بندی مطالب استفاده میشود

اینستاگرام به طور جدی با محتوای نامناسب،وگرافی و توهین آمیز رویارویی میکند

استفاده از هشتگ های نامناسب و همچنین هشتگ هایی که بازداشته شده اند

برای مثال انگاشت کنید هشتگ #زندگی_زیبا مورد سوء استفاده قراربگیرد و درونمایه نامناسب با این هشتگ تعداد زیاد منتشر شود این عمل مایه میشه که این هشتگ ممنوع شود

 

۵)اگر حساب کاربری شما Report شود:

در صورتی حساب کاربری شما به هر دلیلی Report شود اینستاگرام میتواند حساب کاربری شما ببندد یا اینکه حساب شمارو شادوبن میکند .

متاسفانه شما همیشه نمیتوانید متوجه شوید به چه دلیلی حساب کاربری شما Report شده در صورتی حساب کاربری شما غیرفعال شد میتونید تقاضا بدین که حساب کاربریتون فعال شه،در صورت یه سری شرایط،امکان فعال شدن حساب کاربری شما هست.

 

خارج شدن از شادوبن

۱)پیج رو از ابزار ها و اتوماسیون هارو خارج کنید:

 

برای سپریدن اینکار با استفاده از کامپیوتر وارد سایت www.instagram.com شوید بر پایه توضیحات قبل برین

 

روی آیکن انسان کلیک کنید

 

بعد رو گزینه Edit your profile کلیک کنید

 

بعد وارد دسته Authorized Applications شوید

 

در این دسته هر ابزاری به جز iconosquare رو که نمیشناختین با کلیک بر روی کلید کبیر آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید

 

۲)حذف هشتگ های تکراری و ممنوع شده در پست ها

 

۳)عموما زمان شادوبن ۱۴ روز هست نکات بالا رو رعایت کنین تا از شادوبن خلاص شین

 

ضرر بعدی تفریق نرخ تعامل یا انگیجمنت هست

 

نرخ تعامل و انگیجمنت (engagement) چیست ؟!

 

معادل سازی این کلمه به زبان پارسی یه خرده سخت هست و فقط چیزی که به ذهنم اومد :

 

به منازعه و تعاملی که افراد با پیج شما دارند نرخ تعامل محاسبه میشود

 

یعنی اینکه لایک میکنند ، کامنت میذارن (که در محاسبه از این دو محاسبه میشود )

 

ولی نرخ تعامل به عواملی مشابه : دایرکت کردن و به اشتراک قراردادن یا محتوای شما و وانگهی شمار بازدید یک پست شما (مثلا چه بسا 1 پست شمارو 5 بار نگاه کند) کل ی این عوامل کارساز هستند !

 

نکته مهم : فالوور فیک باعث میشه نرخ تعامل پیج به شدت تفریق پیدا کنه و یعنی نابودی!!!

 

لایک فیک هم جبران این نرخ تعامل نمیشه ! الکی تعقیب دور زدن نباشید !

 

انگیجمنت چطوری محاسبه میشود؟!

ولی مواردی رو که پیش تر هم گفتم خیلی در نرخ تعامل موثر هستند که در این تصویر نیست

 

و برای هر پست و هر پیجی که نرخ تعامل بیشتر باشد پست ها در تقسیم اکسپلور قرار خواهند گرفت

 

چه پست هایی در اکسپلور اینستاگرام پیمان خواهد گرفت ؟!

 

خب پیج اینستاگرام خودتون رو باز کنید و وارد تقسیم اکسپلور شوید

 

پست هارو یه نگاه بندازین و بعد یه پیج دیگه رو نگاه کنید که فالوور های مشترکش با شما کاملا فرق میکند

 

میبینید که در دسته سرچ کاملا پست های متفاوتی برای شما قرار دیتا شده است !

 

چه پست هایی در اکسپلور پیج من پیمان میگیرند !؟!

 

برای نمونه شما با علی در ارتباطین ، در یک گروه عضو هستین

 

پست هایی رو برای هم فوروارد میکنید ،دایرکت میدین ، پروفایل پیجش رو نگاه میکنید

 

و در کل نرخ تعامل باهاش دارین ، اکنون که علی با هر پیج ، یا پستی نرخ تعامل فوقانی داشته باشد

 

و شما اون پیج رو نداشته باشین ، بردباری اومدن اون پست درون اکسپلور شما خیلی بالا میرود

 

در نهایت شما با هر پیجی که تعامل بالایی دارین (شاید اصلا یک پیج سرگرمی باشه) ، اون پست هایی رو که فرد باره عقیده باهاشون نرخ تعامل داره (لایک ، کامنت یا . . . ) وارد اکسپلور و سرچ شما میشود

 

این موضوع رو ده بار با پیج های مختلف تست کردم و دیگه مطمئن شدم که این گرد از مهمترین دسته هایی هست برای قرار دریافت پست ها در دسته سرچ هست

 

آنچه در آموزش بازاریابی در اینستاگرام بررسی میشود

۱)تعیین راهبرد در اینستاگرام

 

تعیین بازار هدف

تعیین محتواها برای تولید

تعیین الگوی محتوا

۳ هدف فرآوری محتوا در بازارایابی اینستاگرام

تعیین هشتگ ها

۲)هشتگ گذاری در اینستاگرام مارکتینگ

 

تاریخچه هشتگ

انواع هشتگ

ابزار تعیین هشتگ

۳)مثال هایی از بازاریابی محتوا

 

۴) ۵ ریشه-بن-بیخ نگارش بیوگرافی

 

۵) قواعد پست گذاری

 

۶) گیمیفیکیشن در اینستاگرام

 

۷) تاکتیک های افزایش فالوور

 

۸) بهترین روش افزایش فالوور از صفر

 

۹)سئو اینستاگرام (اکسپلور)

 

چه پست هایی در اکسپلور قرار خواهند گرفت ؟!

نرخ تعامل یا انگیجمنت چیست و کارایی آن

چه عواملی در رفتن پست در اینستاگرام نقش دارد ؟

۷ تکنیک ارسال پست در اکسپلور

فرضیه الگوریتم نمایش پست ها

ابزار تعیین بهترین سررسید پست گذاری بر بنیاد نرخ تعامل

۱۰) رسیدگی گونه ها درونمایه در اینستاگرام

 

استفاده از استوری در بازارایابی

۶ نکته کامیابی در استوری

استفاده از لایو در بازاریابی

۴ نکته مهم قبل از لایو

۲ نکته در حین فیلمبرداری لایو

۲ نکته در حین برگزاری لایو

استفاده از IGTV در بازاریابی

۶ نکته مهم در IGTV

مزیت تعلیم بازاریابی در اینستاگرام در جذب مارکتینگ

این آموزش بر پای بست، درونمایه و بازاریابی درونمایه هست و نخستین تعلیم پیوسته به بازاریابی از تقسیم اکسپلور اینستاگرام میباشد

 

همه ی تکنیک های گفته شده قبلا بر روی ۵ پیج اینستاگرامی کاملا تست شده است .

 

مثال های زیادی برای فهم بهتر مباحث جمع آوری شده و تعلیم کامل با آلت ها قرار داده شده است.

 

پیش احتیاج آموزش بازاریابی در اینستاگرام چیست ؟!

هیچ قبل نیازی به جز تعهد به آموزش هستی ندارد

 

فقط کافیست بر پایه آموزش ها محتوا فرآوری کنید و با نکته های گفته شده با برنامه ریزی منتشر کنید

 

اصول تعلیم بازاریابی در اینستاگرام

هر فرایند بازاریابی میتواند یک اصول اولیه ای داشته باشد

 

مهمترین اصل بازاریابی در اینستاگرام ارائه محتوای با کیفیت هست که در این تعلیم ۳ هدف تولید محتوا را با عنوان های

 

جذب مخاطب

اعتماد سازی

افزایش

مورد رسیدگی پیمان گرفته و با مثال های برای شما روشنگری داده شده تا تولید محتوا را بر بنیاد مخاطب بازار هدفتون فرآوری کنید

 

و در این تعلیم تاکتیک ها و نکنیک هایی رو جهت افزایش بازدید محتواها و کارایی گذاری بیشتر توضیح داده ایم

 

همچنین دست موزه های بازاریابی در اینستاگرام رو کاملا بررسی کردیم و مهمترین نکات برای اثرگذاری بیشتر رو بیان کردیم


فناوری اطلاعات اینستاگرام ,بازاریابی ,هشتگ ,تعامل ,ربات ,هایی ,حساب کاربری ,تقسیم اکسپلور ,آموزش بازاریابی ,هشتگ هایی ,بازاریابی اینستاگرام منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش بهترین نوع قفل و دستگیره درب معرفی کالا blas شهر فرنگ از همه رنگ روستای چوبین سایت جامع آتش نشانی ایران NFSI