بازاریابی یا کدام مهم تر است؟ در اصطلاح عامه، خیلی اوقات کلمه بازاریابی و معادل یک سایر کاربرد می شود اما راستی این است که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله سعی شده به تفاوت بازاریابی و پرداخته و نقش آن ها را در افزایش فایده کمپانی ها باره برسی قرار دهیم.

 

salesmarketing

تعریف بازاریابی از نظر کاتلر

عبارت است از تکاپو انسانی در جهت ی مایحتاج و مطالبات از راه فرایند مبادله

همان طوری که از مفهوم فوق مشخص می شود منشاء و رکن بنیادی نظام بازاریابی، نیاز و خواسته های انسان است و هر آنچه خواسته انسان را برآورده می کند کالا می باشد.

بازاریابی یک پروسه است که هدف آن ی نیازها و خواسته بشر می باشد.

 

یک تعریف ساده عبارت است فرآیند کمک کردن به مشتری است که آیا این کالا و خدمات

ارزش اکثریت نسبت به مبلغی که تقاضا می کنید دارد. در این فرآیند نده سعی می کند با توضیحاتی که در مورد مزایا و کیفیت کالا ارائه می کند.

خیلی اوقات کلمه بازاریابی و برابر یکدیگر استفاده می شود ولی راستی این است که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. از عقیده کاتلر بازاریابی، نیست بلکه جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازریابی است هرچند بخشی از بازاریابی است. از درون به خارج می نگرد. این مفهوم از کارخانه آغاز می شود، به محصولات و کالاهای موجود شرکت توجه دارد و به دنبالا کسب سود آور است که تبلیغات قابل ملاحظه را می طلبد.

 

بازاریابی نگاهی از بیرون به تو دارد. بازاریابی پیش از اینکه محصولی فرآوری شود آغاز می شود. در بازاریابی نخست به سراغ مشتری می رویم. با تحقیقات بازاریابی نیازها و خواسته های وی را کشف می نماییم و سپس محصولی را ارائه می دهیم که بهتر از محصولات موجود نیازها و خواسته های وی را برآورده می سازد. این مفهوم با یک بازار کاملاً تعریف شده آغاز می شود و روی نیازهای مشتریان تاکید دارد و با تامین خوشنودی مشتریان فایده می آفریند. فعالیت بازاریابی پیش تر از آنکه سازمان کالایی فرآوری کرده باشد، نخست می شود. بعد از فرآوری و عرضه کالا پا به میدان می گذارد. لویت در تفاوت بین بازاریابی و می گوید: عبارت است از پیدا کردن مشتری برای محصولاتی که در کمر بستن دارید و بازاریابی یعنی حصول اطمینان از اینکه شما نمونه ها باره دربایستن مشتری را در کمر بستن دارید

فرق بین بازاریابی و در ایران

در نتیجه بازاریابی توجه به نیاز مشتری قبل از فرآوری و عرضه است و نقش مهمی در افزایش هوده و رضایتمندی مشتریان دارد. اران با وجود کالاهای متنوع ترجیح می دهند کالایی را اری نمایند که خواسته آنان را کاملاً برآورده سازد، هدف بازاریابی نیز افزایش فایده می باشد اما راه رسیدن به اغلب تمرکز روی خواسته های مصرف کنندگان می باشد و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا باید کالایی را فرآوری و عرضه نمایند که مزیت رقابتی نسبت به رقبا دارد و خواسته های مشتریان را پوشش می دهد بعد تمرکز روی بازاریابی منجر به اغلب و در نتیجه افزایش سود خواهد شد. پس هم بازاریابی مهم است هم به شرط اینکه تکمیل کننده یکدیگر باشند و در جهت رفع خواسته مشتری و در نتیجه افزایش هوده باشد.


فناوری اطلاعات بازاریابی ,خواسته ,مشتری ,کالا ,فرآوری ,افزایش ,بستن دارید ,افزایش هوده , اغلب ,نتیجه افزایش ,افزایش فایده ,یکدیگر متفاوت هستند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

احقاق اخبار استان ها.اخبار داغ نلی موویز کسب درآمد اینترنتی نماوا کلیپ1 بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. بهترین سایت ایــنـفــو هــــا ایران لایفن و زندگی...